Google Website Translator Gadget

lördag 2 april 2016

Råna aldrig en bank !

Det är inte ofta jag besöker banken nu för tiden. Dock var jag där på Nordeas kontor nu i veckan. Nästan varje gång man kommer dit, så har inredningen blivit allt mer minimalistisk. Denna gång fanns det ingen vanlig disk längre. Utan bara två "pulpeter", varav bara en var bemannad. Nästan som gjorda för att bara slinka in och få sig en ekonomisk bikt då och då kanske....!? Vad vet jag? För det där med pengar verkar inte vara så väsentligt längre. Vilket jag fick styrkt, när två olika personer efter varandra före mig i kön ville köpa utländsk valuta. Och där båda fick beskedet, att de inte har utländska pengar längre. (att de inte har svenska, visste jag ju redan !) Ironiskt nog fick de rådet att kontakta Forex. Jag kan förstås har fel, men under alla de promenader jag gjort genom Västervik, så har jag aldrig sett ett Forex-kontor. Med andra ord... att råna en bank nu för tiden, det vore lika meningslöst som att råna ett härbärge för hemlösa. Och det är ju tryggt för personalen. Som snart ändå blir arbetslösa.

Inga kommentarer: