Google Website Translator Gadget

lördag 17 november 2012

PLOMMONS



Ja, så här såg dom alltså ut  popgruppen Plommons på den tiden runt 1965. Och på den nedre bilden hur dom ser ut idag. Fortfarande still going strong och uppträder då och då. Ännu minns jag den där dagen i mitten på 60-talet, då jag och mina kompisar åkte iväg till Överums-parken i Småland för att få se Plommons uppträda. 
Gissa vilka som stod först alldeles framför scenen...?! Vi var helt givna på den platsen, där man också fick den där efterlängtade ögonkontakt med dom. Ja, ja..... dom minns säkert inte oss, men jag minns den kvällen. Tror att dom hade på sig just dom här vinröda dräkterna som på vänstra bilden. Själv så var det nog mest bara en av dom som jag kastade långa blickar på. Det var trummisen Eva Kroon, den långa blonda. Hon gick förresten i samma skola i Sundbyberg som en på den tiden kompis till mig, vars föräldrar hyrde ett lantställe där..... utanför Västervik. Jaa, vilka tider !

Maud ”Måddan” Lindqvist: sång, gitarrEva ”Plommon” Håkansson: basgitarr, sång
Eva Kroon: trummor
Ingrid ”Ninni” Granelli: orgel, sång
Helena Thunholm: gitarr, sång
Carina Fredriksson: orgel, sång

Inga kommentarer: