Google Website Translator Gadget

söndag 26 augusti 2012

Nästa framgångsrika affärskedja...!??

Kom ihåg var ni hörde det först ! TGR (Tiger) var namnet !  Butikerna med just det namnet tror jag kommer att göra succé runt om i Sverige framöver. Affärer öppnas nu lite överallt och vad jag kan förstå, så är dom väldigt populära bland folk överlag. Mig själv inkluderad. Det var i Västervik i somras som jag först stötte på en butik. Nyöppnad den också. Sedan när jag kom tillbaka till Stockholm, så upptäcker jag en likadan och den också nyss öppnad i vår lokala galleria. Nästan samma sortiment och faktiskt lika mycket folk där som i Västervik.

Den som går in där måste ha väldigt stark karaktär, om vederbörande kommer ut och INTE har köpt en enda pryl. Jag har väl redan varit på TGR en 3 - 4 ggr totalt och ännu inte kommit ut tomhänt någon gång. Jag vet inte, vad det säger om mig, men det är någonting konstigt som händer inombords, när man träder in i dessa strategiskt utformade butiker. Man leds i en slingrig "bana" genom affären fram till kassan. Det tar sin tid, för det finns så mycket som väcker det där basala instinktiva ha-begäret. Billigt är det också och det är väl kanske den största orsaken till, att man  handlar flera saker. Fler än man kanske behöver till och med. Men, det är ju så roligt att handla, när det både är billigt och finns saker som man inte har sett förut. Nyhetens behag förmodligen. Prova någon butik eller gå in på nätet och sök på TGR. Tror att företaget är danskt...!?

Inga kommentarer: