Google Website Translator Gadget

fredag 31 augusti 2012

Choklad på recept.... kanske

Det är inte ofta som man översköljs av goda nyheter i massmedia numera. Det verkar vara intressantare med elände... elände hela tiden. Men, häromdagen hörde jag något som värmde min ibland svaga och frusna karaktär. Vad ?! Jo, nu har man tydligen klarlagt, att man kan undvika stroke, om man ofta äter relativt mycket choklad. Ja, mycket och mycket...!?! Det var visst bara 60 g per vecka och det borde man nog kunna trycka i sig, utan att någon behöver tjata allt för mycket. Den nyheten sög man som sagt i sig utan att tveka. Det bästa var väl, att det inte bara gällde mörk choklad, utan choklad i allmänhet. Ok, jag gillar mörk choklad också, men det finns ju mer variationer bland den ljusare. Därmed inte sagt, att jag nu kommer att vräka i mig en choklad-kartong i veckan... eller så. Nej, men lite lättare blev det dåliga samvetet, över att jag nästan dagligen måste inta en dos av den underbaraste av naturens uppfinningar.

Idag åt jag mer näringsriktig torsk m. råris till lunch, men kom efteråt på, att eftersom det hade regnat konstant sedan morgonen utanför fönstren, så  borde jag nog värma upp min själ med en kopp varmt rooibos-te med varm ostkaka och lite sylt. Nu är det så, att jag brukar hålla, vad jag lovar mig själv, så..... ostkaka blev det. Det lustiga är, att jag inte ens kände en liten släng av "det där dåliga samvetet". Det var bara gott och mättande..... helt enkelt. Tror nog dessutom att jag kommer att lyckas med att kväsa samvetet med en bit ljus choklad senare i eftermiddag. För om regnet inte heller ser ut att ha något dåligt samvete för det här ihållande regnet .... så varför skulle jag ha det för något så oskyldigt som en liten, liten bit godis......... .......till Coca-Colan.......

Inga kommentarer: