Google Website Translator Gadget

onsdag 7 mars 2012

En öppning mot verkligheten ... tack !


Jag kontaktade några av dom stora klädföretagen och frågade dem, varför det knappt finns några kalsonger med gylf att köpa längre. Fick bara ett svar från en av dem. En kvinnlig kommunikationsdirektör som skrev, att ”vi har nog kalsonger med gylf. Fråga bara personalen i butiken, så hjälper dom dig ... blah.. blah... blah !?” Jaha,..... fine, tänkte jag.

Jag gjorde som dom sa. Gick till klädbutiken och frågade efter just kalsonger med gylf. Det utländska butiksbiträdet visste inte ens vad en gylf på kalsonger var för någonting ....!?? Jag fick förklara det hela för denna först helt oförstående kvinna och tillsammans letade vi igenom kalsongerna. Vi hittade en(1) typ bland alla mängder av andra som inte hade gylf. En med knappar !?! Knappar i gylfen ... det hade man på 40-talet och det är dumt, opraktiskt och meningslöst.

Kommunikationsdirektören hade sagt, att personalen skulle hjälpa mig. Men, nu var det snarare jag som fick hjälpa personalen och min kritik mot trenden och det rådande utbudet med gylflösa kalsingar kvarstår. Det är oproffsigt att bara följa trender som ingen har analyserat. Trender som inte är förankrade i verkligheten, utan där man bara sneglar på, vad konkurenterna gör och vad marknaden "har fått för sig". Förmodligen också utan att fråga kunderna, vad dom vill ha ... !?

Jag misstänker, att det här med gylflösa kalsingar bara är ett sätt för klädbranschen att tjäna ännu mer pengar. Det är säkert billigare att förvandla dom till trosor. Det blir väl någon liten tygbit och några stygn mindre...!?! Men, mein kampf för kalsingar MED gylf kommer att fortsätta. Var så säker !

Inga kommentarer: