Google Website Translator Gadget

lördag 28 januari 2012

Några reflektioner i mörkret

Klockan är bara fyra på em. och mörkret sänker sig redan ner över oss. Det tunna snötäcket lyser visserligen upp en aning, men kylan kan inte låta bli att bita i näsan under promenaden. Mina tidigare nattgäster från i förrgår har nu redan landat i Thailand och behöver nu inte längre tänka på täckjackor och mössor. Nu när klockan där är tio på kvällen, så sitter dom väl på någon thai-restaurang och svalkar sig med en öl ...kanske.

Själv så sitter jag just nu och lyssnar på den "gamla" låten "Crash, boom, bang" med Roxette på Spotify, medan jag skriver. En helt fantastisk låt egentligen.  Hade glömt bort hur bra den är och vilken fantastisk röst Marie hade då. Tänk om dagens låtmakare kunde lämna sina datorer och sequensers och försöka att göra en låt i paritet med den. Tror knappast att dom kan, men dom kunde ju åtminstone försöka. Fick ett mail från min kompis i Singapore och han bifogade en bild på två biljetter till Roxette's konsert just där i Singapore nu i mars. För några år sedan så skulle ett sådant event med Roxette ha varit som nästan science fiction. Med tanke på ovissheten om utgången efter Maries hjärntumör. Men människan är en varelse som inte ger upp i första taget. V.S.B.

Var tidigare idag på en liten runda i vår lokala galleria och efter att ha besökt ett antal klädaffärer, så slog mig tanken...! Var har gylfen på mäns kalsonger tagit vägen ? Är den förlusten ett resultat av, att det nu mest finns kvinnliga designers av underkläder eller .... föds det numera bara stympade androgyna pojkar i världen ? På den senare teorin tror jag sjäv inte så mycket, men faktum är, att man står där bland underkläderna helt frågande och bara undrar ..... hur gick det här till...?! Om man har bestämt sig för att rationalisera bort gylfen på kalsingarna, då undrar man ju VARFÖR gylfen i vanliga byxor ännu finns kvar..?! På något sätt så lever väl båda dom två "sprunnen" i någon slags symbios, .....eller...!?? Det verkar helt uppenbart för mig , att här är det några i klädbranschen som förmodligen har gått utan mössa alldeles för länge i kylan. Eller har dom kanske rationaliserat bort den också !?

Inga kommentarer: