Google Website Translator Gadget

söndag 28 november 2010

Ett skratt förkortar lidandet

När jag ibland tittar på mina egna blogginlägg, så har jag på senaste tiden märkt, att innehållet ibland tenderar att bli lite ”klagovisa”. Ändå är det bara en promille av vad jag egentligen skulle vilja vräka ur mig. Men oftast har man glömt, varför man blev upprörd efter bara några minuter och tur är väl det, för annars skulle det bli lite väl mycket av den varan. Därför tänkte jag som omväxling att ”dra” några vitsiga historier som jag hörde nyligen. Allt för att muntra upp stämningen lite.

                                                                  ---------
Jo, det var så, att Jesus hade återkommit till Jorden. Denna gång till Skandinavien. Hade skulle bota sjuka och hade därför tagit till sig tre sjuklingar. En dansk, en norrman och en svensk. Han lade handen på danskens huvud och ... vips ... så blev han frisk. Jesus gjorde likaså med norrmannen och inom någon minut så var han också botad från sin åkomma. När Jesus skulle göra samma sak med svensken, så ryggade denne förfärad tillbaka och utbrast .... För Guds skull rör mig inte ! Jag är ju sjukskriven !?!
                                                                  ----------
Barnen hade alla blivit fotograferade och läraren försökte övertyga dem alla att köpa varsin kopia av gruppfotot. "Tänk bara hur roligt det blir att titta på fotot när ni har vuxit upp och säga 'där är Jennifer, hon är advokat' eller 'där är Michael, han är läkare'." En liten röst hördes någonstans ifrån rummet, "Och där är läraren, hon är död." 

                                                                  ----------
- Förresten vet du hur man ska kunna få nunnorna att sluta cykla ...?
- Näee !?
- Jo, man sätter tillbaka sadeln.
                                                                 ----------
En man går fram till en kurvig snygging på ett varuhus.
-Ursäkta, jag har tappat bort min fru. Du har inte lust att prata lite
med mig i några minuter? Kvinnan blir förvånad. Varför? frågar hon.
-Jo varje gång jag pratar med någon som har tuttar i klass med dina så
hoppar skatan fram från ingenstans.

Inga kommentarer: