Google Website Translator Gadget

lördag 25 oktober 2008

Tänk om det kan vara så .....

Ni kanske tror, att ni känner till det mesta. Men gör ni det ... egentligen !? Det är nog mycket som ni inte har en aning om. Jag tvivlar på, att ni ens någonsin har hört talas om t.ex. följande upptäckter och uppfinningar ……

Akromatiska paraboler, kvanthävert, frekvenstrianglar, polariserade magneter, kondenserade maskhål, sfäriskt gyro, logaritmiska prismor, holografiska linser, bredbandig fresnel - laser, interfererande elektronellipser, spektrumpigment, sekundär kvarkemission , mikroreflektorer, spegelfotoner, dopplerdiffraktion i gravitationslinser, ultraoptiskt brytindex, ovala neutronstjärnor, frekvensutmattning, partikelrörelse -multiplikator, gravitationsbubblor, … m.m. ….m.m.

Inser ni kanske nu, hur lite ni vet ? Hur begränsad er tunna horisont är. Varför har jag aldrig hört talas om det här, tänker ni. Jaa, kanske befinner ni er helt enkelt på fel ställe i rumtiden eller så lever ni och jag i olika parallella universum. Hur kommer det sig annars, att jag känner till det här. Jag kanske bara är här på ett kort besök i ert universum. Studerar er ….. iakttar er ..inifrån mig själv. Från ett medvetande på ett högre plan. Analyserar och letar efter mönster. Söker en struktur hos er. Tänk om det är så, att jag har observerat er länge. Kanske från en virtuell dimension ….genom en tidslucka i galaxens inre. Så kan det vara ..!? Det vet ni inte. Jag kanske bara är här för att söka efter mönster för framtida komplexa val. Kanalisera tendenser över tiden. Det kan t.o.m. vara så, att jag just nu komponerar avgörande abstrakta ekvationer av elfte graden. Noter …. partiturer … för "Den stora planen". Det har ni ingen aning om … och just den … "Den stora planen". Den kanske ni inte ens skulle vilja veta …..eller .......

Inga kommentarer: